[Epitesz-barkacs] vezetekes gaz robbanasa

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jan. 25., H, 21:12:26 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.01.25. 20:44:39 +1h-kor írta:

> Akárhogy is, azt nagyon cikinek tartom, hogy vannak emberek, akik
> használnak gázt, és ha már léként csapódik ki az orrukban az
> etilmerkaptán, akkor sem érzik. Jártam már olyan helyen, hogy orrbavágó
> volt a gázszag, szóltam is óvatosan a tulajnak (szép nagy ház alagsoráról
> van szó), és ha finoman fogalmazok, akkor hülyére vett, ha meg erősebben,
> akkor visszautasította a gyanúsítást, hogy neki bármi baj lenne a gázával.
>
> Aztán eladták, és remélhetőleg az új tulaj már érezte, és megjavíttatta.

rákeresve az etilmerkaptán + szaglás szóra
----
 szagindex  szaganyag gőznyomása
szag-küszöbérték      pl. az Etilmerkaptán a legbüdösebb gáz, vészjelzésre
használják
----
bűzmérő műszer (penetrográf)

Bűzmérő
Bűzmérőt és bűzmértékrendszert fejlesztettek ki amerikai kutatók. Bár az orr
általában pontosan jelzi, ha büdös van, és annak fokozatait is – a kicsitől az
orrfacsaróig –, az amerikai tudósok ennél egzakttabb bűzskálára és
mérőeszközre vágytak. Ezért aztán kidolgoztak egy műszeren alapuló
mértékrendszert, amely számokban fejezi ki a „szagerőt". A „büdométer" igen
finom eszköz, ugyanis nullától 1 millióig terjed mértékskálája. Ha valami
ezerrel szaglik, az még alig érezhető, az orrbavágó erejű élmény százezer
egységnél kezdődik. A Penn Állami Egyetem kutatói szerint a szagindex
elsősorban szennyvíztelepek, disznóólak megközelítésénél lehet hasznos.

VITUKI (Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Kutató Intézet ...Bűzmérő
Laboratórium A laboratórium munkatársai elvégzik helyhez kötött
pontforrásokból és környezeti levegőből a mintavételt. ...