[Epitesz-barkacs] vezetekes gaz robbanasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 25., H, 21:20:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> rákeresve az etilmerkaptán + szaglás szóra
> ----
>  szagindex  szaganyag gőznyomása
> szag-küszöbérték      pl. az Etilmerkaptán a legbüdösebb gáz,
> vészjelzésre
> használják
> ----
> bűzmérő műszer (penetrográf)

Hogy mik nem vannak!

> VITUKI (Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Kutató Intézet ...Bűzmérő
> Laboratórium A laboratórium munkatársai elvégzik helyhez kötött
> pontforrásokból és környezeti levegőből a mintavételt. ...

Ők meg benyalhatnak! Ugyanis, ha bárhol panaszkodnak a lakók, hogy akár
valami üzem, akár valakinek a tevékenysége büdöset okoz, és ez
elviselhetetlen, akkor kimennek mérni valami egészségre ártalmas szennyező
anyagot, és persze nem találnak. Hogy aztán elokádják magukat az emberek,
az már nem számít. Ilyenkor hol van a bűzmérés?

Na mindegy, hálistennek ritkán érint. (Minap pl, amikor az egyik szomszéd
valami kályhába beletömött talán pvc-t, nem tudom, de olyan szag volt,
mintha kiömlött volna valami pvc oldószer. Láttam a kéményből jövő
dzsuvát. Szerencsére hamar elfogyott az anyag, csak pár órát kellett
kibírni.)