[Epitesz-barkacs] vezetekes gaz robbanasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 26., K, 02:10:00 CET

Hofferek Attila wrote:

> NEked elég volna 3 szál kapor, vagy egy kávéfőzés. A bűz rohadtul nem
> olyan egzakt dolog, amit műszer mér. szerintem a Penn állami
> bűzműszergyártók kaphatják be :-)

Ebben sok igazság van, viszont én azokról az esetekről beszélek, amikor pl
valaki csinál házi krematóriumot (volt jó régen a tv-ben), és ott
mindenféle állati tetemeket éget el. A szomszédok fuldokolnak, nem úgy
büdös, mint nekem a kapor vagy a kávé, mindenkinek az, de nem lehet
kimérni. Vagy ha leraknak valami szemetet, ami rothad, vagy pl itt is volt
régen, összehordtak egy üres telken több teherautónyi gombatrágyát, és ott
hagyták.

> Anyósom meg lehülyézett, amikor előadtam neki, hogy szivesebben
> bringázom a belvárosban, mint Budaörsön. Itt mindenki falun érzi magát,
> és mindent eltüzel. Beértem Budaörsre a jó nagy emelkedő után elég
> hevesen vettem a levegőt, és akkor bejön a szén, meg a fene tudja mi
> égetéséből az a fojtó szag... rémes.

Hát bizony! Budaörs nem szegény hely, de mivel vannak falusias részek is
benne rendesen, hát égetnek minden szart.
Nekem olyan élményem is volt sokszor, hogy autózás közben átmentem valami
kis falun, és közben azon filóztam, hogy na most inkább nem veszek
levegőt. Megszoktuk, hogy tisztább a levegő, régen gondolom természetes
volt, hogy tömény széngáz meg füst van mindenütt. Főleg amikor - volt már
róla szó - a kéményadó bejött, és nem építettek kéményt. A szentendrei
skanzenban láttam jópár ilyen házat. Ami ott lehetett, hát azt nem tenném
zsebre! Azok a népek meg kiakadnának, hogy én meg távirányítóval
csesztetem a fűtést, ha változtatni akarok, nem pedig kimegyek fát vágni
az erdőbe... :-)