[Epitesz-barkacs] szures szellozteto rendszerben

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Jan. 27., Sze, 06:03:36 CET

Szervusz Lista!

Ha szellőztető rendszerbe (pl. amiben ellenáramú hőcserélő is van),
porszűrőt teszek, az milyen mértékben fogja vissza a szellőzést? Most
olyan van nálunk, hogy a fürdőből egy 150-es csőventi
www.rosenberg.ru/upload/RS%20150.pdf
kinyomja a levegőt a szabadba. Persze ez még nem hőcserélős, csak
kezdemény. Na ennek a külső nyílását befedtem gézzel, hogy ne menjen
tele pókkal. Olyan mérés készült, hogy a ház résein keresztül
szívhatta be a levegőt, majd ezen nyomta ki. Hát alig lehetett valamit
érezni a cső szájánál. Leszaggattam a gézt, egyből javult a helyzet.
Igaz, hogy ha van valami rendes betáp is, azon jobban mehet be a
levegő, de egy rendes porszűrő is többet fog, mint a géz. Mi várható
akkor?

szia: Balázs