[Epitesz-barkacs] szures szellozteto rendszerben

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Jan. 27., Sze, 09:04:03 CET

Balázs Bámer írta 27 Jan 2010  8:46 levelében:

> Havi legalább 2000-3000 Ft áramköltség egy rendszer esetén.
60 W 24 órában, 30 napon át 43 kWh. 23 Ft/kWh, de számoljunk 40-nel a
rejtett költségek miatt, az kb 1500 Ft.

> Nekünk kettő kell majd... ennyit nem akarok áramra költeni. A
> konyha-előszobába is kell ilyen, meg a fürdő-hálóba. A leendő második
> fürdőbe meglátjuk, ha ott nincs szárogatás, akkor nem. Az első fürdő
> lesz akkor a mosó-szárító helyiség. Egy rendszer nem jó, mert nagyon
> hosszú csövezés kellene a padláson, azt mind hőszigetelni, vizet
> elvezetni stb. körülményes.
Két dologról beszélünk. Én a központi rendszerről írtam, ami az
összes helyiséget egy hőcserélővel, két ventilátorral és két szűrővel
látja el (opcionálisan egy bypass csappantyúval). Ahhoz kell ennyi
energia.

> Mihez képest energiamegtakarítás ez?
A saját házamnál a hővisszanyerős szellőzés 35 % körüli fűtési
energiamegtakarítást jelent, a szabványos 2-óránkénti légcserével.

> Amúgy eddig összesen egy axiális ventilátorom van, már hajlok én is a
> radiálisra. Erre azt mondták a boltban, hogy halk, de mégsem (-: Azzal
> az a gond, hogy a kerek csövekhez nehezebben illeszthető.
Dobozt kell barkácsoljál köré :-(
Létezik kemény alufólia bevonatú PU-hab lemez. Baromi jó hőszigetelő,
és a kondenzvíz lecsapódása esetén sem akad gondod. Több gyári
berendezés házát láttam habból készíteni, mondjuk azok
formahabosított cuccok voltak.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu