[Epitesz-barkacs] szures szellozteto rendszerben

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Jan. 27., Sze, 08:46:55 CET

Szervusz Szépygab!

> A gyári megoldások kivétel nélkül folyamatosan mennek, 30-50 W-os
> ventilátorokkal (egy befúvó, egy elszívó). Szinte kivétel nélkül

Havi legalább 2000-3000 Ft áramköltség egy rendszer esetén. Nekünk
kettő kell majd... ennyit nem akarok áramra költeni. A
konyha-előszobába is kell ilyen, meg a fürdő-hálóba. A leendő második
fürdőbe meglátjuk, ha ott nincs szárogatás, akkor nem. Az első fürdő
lesz akkor a mosó-szárító helyiség.
Egy rendszer nem jó, mert nagyon hosszú csövezés kellene a padláson,
azt mind hőszigetelni, vizet elvezetni stb. körülményes.

> Így folyamatosan fenn lehet tartani egy kedvező légállapotot, ami nem
> csak energiamegtakarítást jelent a drágán beépített rendszer

Mihez képest energiamegtakarítás ez?

> zavaró tud lenni amikor elindul. Ráadásul ahhoz, hogy emberi idő
> alatt átszellőztessél, sokkal nagyobb légszállítás, nagyobb
> csőkeresztmetszetek, ventilátor teljesítmény kell, mindez azzal jár,
> hogy huzatot fogsz érezni, amikor megy. OK, lehet, hogy nem Te fogod

Igen, de a huzat most abszolút nem érezhető. Pontosabban három ajtón
keresztül szívja be, azok alatt igen, ha csukva vannak, de ki ül az
ajtó előtt? Amúgy nagyon eloszlik, nagy keresztmetszetben már lassú a
légmozgás.

Amúgy eddig összesen egy axiális ventilátorom van, már hajlok én is a
radiálisra. Erre azt mondták a boltban, hogy halk, de mégsem (-: Azzal
az a gond, hogy a kerek csövekhez nehezebben illeszthető.

szia: Balázs