[Epitesz-barkacs] szures szellozteto rendszerben

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Jan. 27., Sze, 07:05:48 CET

Balázs Bámer írta 27 Jan 2010  6:48 levelében:
> Arra gondolok inkább, hogy
> párszor naponta gyorsan átforgatná a leveg~Nt, akkor hangos is lehet,
> minthogy folyamatosan menjen. Így nem kell foglalkozni a zajcsökkentéssel.
Szerintem túl nagy kompromisszum, ha már ennyit dolgozol (és költesz)
a rendszerrel.
A gyári megoldások kivétel nélkül folyamatosan mennek, 30-50 W-os
ventilátorokkal (egy befúvó, egy elszívó). Szinte kivétel nélkül
radiális ventilátorokat használnak - pl. hőtárolós villanykályhákban
volt ilyen - ezek ugyanis rendkívül halkak tudnak lenni.
Így folyamatosan fenn lehet tartani egy kedvező légállapotot, ami nem
csak energiamegtakarítást jelent a drágán beépített rendszer
részéről, hanem komfort emelést is.
Ha mentél már ki hajnalban wc-re és utána vissza a hálóba tudod, hogy
két ember alvás közben is nagyon "belehelli" a szobát. Ha a rendszer
zajos, akkor éjszakára le kell tiltsad a működését, és nappal is
zavaró tud lenni amikor elindul. Ráadásul ahhoz, hogy emberi idő
alatt átszellőztessél, sokkal nagyobb légszállítás, nagyobb
csőkeresztmetszetek, ventilátor teljesítmény kell, mindez azzal jár,
hogy huzatot fogsz érezni, amikor megy. OK, lehet, hogy nem Te fogod
érezni, de oldalbordai panaszkodásra tuti számíthatsz.
Ha már egyszer megvetted azokat az axiális ventilátorokat, amit nem
feltétlenül kellett volna, gondold meg, hogy nem jobb-e eladni és
megfelelőt választani helyettük.
Egy ilyen redszer ha elkészül, évtizedekig rá se akarsz nézni, a
szűrőcseréken kívül. A jelenlegi koncepciód alapján az a tippem, hogy
folyamatosan rákényszerülsz (kényszerítenek) majd a fejlesztésére.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu