[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 15:09:52 CET

vajk fekete wrote:
> a lemez, de az ontottvas kazan is el fog vetemedni es nyilni, ha viz
> hijan 2-300, de
> akar 500 fokra melegszenek az alkatreszei.

Erre mondtam, hogy a tűztérben belül valamit be kell rakni, pl lehet ez
plusz lemez, de hőálló téglákat is lehet körberámolni. Csak ott nagyon
fontos, ahol erős a hősugárzás meg kontakt is lehet. Mágusnak vannak is
ilyen téglái, hőtárolós kályhából valók.

Na hogy kazánja van-e erre a célra, és át tudná-e alakítani, azt majd
megírja ő.

Nekem inkább az kérdéses, hogy lehet-e kisebb teljesítményű tüzet rakni.
Tehát nem történne-e valamikor meg, hogy valaki jól bedurrant, és ha a
kazán ki is bírná, az eltávozó levegő többszáz fokos lehet, ami akár tüzet
is okozhat.

Pl a hőlégfúvómból kb 2 centi átmérőjű lyukon kb 500 fokos levegő jön ki
2kW-tól. Ötödekkora huzathoz vegyünk 5-ször akkora keresztmetszetet, ez kb
4,5 centis átmérőnek felel meg, és még mindig 2kW-ról, és jóval szerényebb
légsebességről van szó.

Ha nekem kéne ezt a levegős kazánt megcsinálnom, nem lenne kisebb a
légcsatorna keresztmetszet, mint 20 centi. A tűztér körül van ugye 4*40*5
fölötti, tehát több, mint 800 cm2, a 20 centi meg bő 300 lenne. Ebben
megvalósítható légárammal akár tizenkW-os légáram is megvalósítható
anélkül, hogy túl forró lenne a levegő. De nyilván törekedni kéne a kisebb
teljesítményre, mert tizenkW-tól az a lakás szauna lesz elég gyorsan.