[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 15:20:10 CET

vajk fekete írta 28 Jan 2010  14:08 levelében:
> a hajszaritoban ahhoz hogy abba a szaguldo 20 fokos levegobe atmenjen az
> 1000W es 80 fokos levegot csinaljon belole, ahhoz pirosan izzo futoszalak
> kellenek. pirosan izzo kazant meg senki nem akar....
Van egy Dantherm léghevítő kazán a Templomunkban.
Van egy szögletes lemez háza és azon belül egy hengeres, alu-felül
kúpos tűztér, ebben ég a láng. A ház és a tűztér között fújja át a
levegőt a ventilátor. Ebbe a tűztérbe, egy kör mentén behegesztettek
egy sor csövet is, amik alja-teteje a kúpos részen át kijön. Ezzel
megnövelték a hőátadó felületet.
A ventilátor kb. 40 cm átmérőjű, 50 cm hosszúságú henger, radiális
ventilátor, amit egy ékszíjjal hajt egy kis háromfázisú motort. A
motor kb. 250 W lehet, de ezt csak úgy kilóra, ránézésre mondom.
A kazán negyvenvalahány kilovatt és szerintem többezer m3/h
légszállítást produkál. A befúvó rácsok felülete bőven 1 m2 fölött
van, az elszívóké szintén. A padló alatti, betonozott légcsatorna
mászható, kb. 1 m2 keresztmetszetű
Nem izzik a tűztér lemeze, de nagyon forró, nem tenném rá a mancsom.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu