[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 16:35:24 CET

Balázs Bámer wrote:

> Nézd, én egy egyszerű elszívót csináltam eddig a fürdőszobába.
> Valamilyen szinten ki van találva, kondenzvíz-elvezetés pl. mindenütt
> jó, 150 mm átmérőjű csövek, viszonylag lassú (igaz, axiális) venti.
> Mégis zavaróan hangos.

Van valami adatod a térfogatáramáról? Nem muszáj hangosnak lennie, és nem
muszáj állandóan mennie, valamint nem muszáj a lakószobában lennie, ahol
alszanak.

Szerintem a zaj nem a térfogatáramtól függ, hanem a ventillátor
lapátsebességétől. Pl egy hajszárító elég kicsi térfogatáramú, de baromi
zajos.

> mint amit én szereztem a fenti elszívóval. Borítékolható az elkészült
> rendszer azonnali átépítési igénye (-: igyekeztem finom lenni) mint
> ahogy bennem is fölmerült az enyémre. Csak az sokkal összetettebb,

Hát ha nulla számítás előzi meg, akkor valószínű.

> engem. Persze nekiugorhat, és sokat tanulni is fog belőle, de a
> tanulópénz is több lesz, mint az én 25000 Ft beépített anyagom.

Na ahogy Mágust ismerem, fillérek lehetnek max. :-) Talált valami kazánt,
vagy valaki nekiadta... és elfilózott az alkalmazhatóságán. (Persze megint
csak tippelek, nagyon nem írja meg, mit akar.)

Ami viszont lehetséges, hogy az ötlet nyomán én fogom idén pl ősszel
megcsinálni. Jószerivel mindenem megvan hozzá. Aztán lehet, hogy jobb
időtöltést találok, csak évente elég sok elégethető holmi jön össze,
érdemes lenne felhasználni.

Nagy előnye a levegőt fűtő kazánnak, hogy ha nincs használatban, és kint
jó marha hideg van, nincs, ami belefagyjon.