[Epitesz-barkacs] Epitesz digest, 570 kötet, 1 szám

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 29., P, 18:03:06 CET

Agyagos János wrote:

>          Nem így van.
>         Ha a kályhában felülről lefele akarod áramoltatni  a hideg
> levegőt, akkor az a csatornában felmelegedve már az Istennek se akar
> szabad akaratából lefele menni.

Vedd figyelembe a magasságokat is!
A kéményben baromi forró gázok mennek 10m magasan (pl), míg a melegített
levegő, ami csak olyan 40-50 fok lenne max, csak 1-1,5 méter kéne lefelé
megtegyen. Persze csak akkor fog áramolni magától, ha bent van egy kis
légnyomás csökkenés azért, mert a lakás le van zárva.

De van még lehetőség: pl ha a hideg levegő nem kandallószintről jön, hanem
föntről valahonnan, tehát volna pl 8 méter jó hideg levegő egy bejövő
függőlegesközeli csatornában, aminek már önmagában is elég tisztességes
nyomása van.
Ebben csak egy veszély van: ha valamiért ez is átmelegszik, és a kémény
pedig lehül, akkor fordítva fog áramolni. Na de mi oka lenne a kéménynek
lenni hidegebbnek?

Azért elég akadémikus ez a vita erről. Meg kéne csinálni akár vmi
modellben.

>         Megnézheted, mindegyik nyitott tűzterű kandallónak füstös a
> füstpárkánya....pedig ott nem is 160-s, vagy 200-s a kémény belső
> keresztmetszete.

Gondolom a begyújtás körüli időszakban, amikor még nem forró a kémény....,
de az is bejöhet, hogy túl zárt a ház, és nem tud elég levegő bejönni.

>       Vagy tudod mit?
>       Tudsz olyan gázüzemű kéményes fűtőberendezést, ahol a levegő
> utánpótlás útjába engedélyeznek bármilyen ellenállást beépíteni?
>       Pedig ott is kémény van...komoly huzattal..

Ez nem tudom, hogy jön ide.

Fáradt vagyok, asszem ezt a szálat nem folytatom.