[Epitesz-barkacs] szures szellozteto rendszerben

Agyagos János agyagos at enternet.hu
2010. Jan. 30., Szo, 13:53:32 CET

2010. 01. 30, szombat keltezéssel 12.00-kor

jhidvegi
            ezt írta:

>         Vedd figyelembe a magasságokat is!

          Figyelembe veszem.

>         A kéményben baromi forró gázok mennek 10m magasan (pl), míg a
>         melegített levegő,

       De ez nem egy állandósult állapot, -napi ritmusban változó-
időszakos fűtésről beszélünk.

>         ami csak olyan 40-50 fok lenne max, csak 1-1,5 méter kéne
>         lefelé
>         megtegyen. Persze csak akkor fog áramolni magától, ha bent van
>         egy kis
>         légnyomás csökkenés azért,

        De azt ugye a kéménynek kell előállítania?
        A még hideg kémény is tudja?

>          mert a lakás le van zárva.
>
>         De van még lehetőség: pl ha a hideg levegő nem
>         kandallószintről jön, hanem
>         föntről valahonnan, tehát volna pl 8 méter jó hideg levegő egy
>         bejövő
>         függőlegesközeli csatornában, aminek már önmagában is elég
>         tisztességes
>         nyomása van.
>         Ebben csak egy veszély van: ha valamiért ez is átmelegszik, és

        Na de pont az a cél, hogy a bejövő levegő átmelegedjen.
        Vagy nem egy dologról beszélünk?

>          kémény
>         pedig lehül, akkor fordítva fog áramolni. Na de mi oka lenne a
>         kéménynek lenni hidegebbnek?

        Miért ne hűlhetne alá a kémény tetőn kívüli része?

>         Azért elég akadémikus ez a vita erről. Meg kéne csinálni akár
>         vmi
>         modellben.

        Számtalan "akaratlan" modell van. :(
        És a "résztvevőket"nagyon nem érdekli, hogy papíron annak
működnie kellene.

> [...]
>
>         Gondolom a begyújtás körüli időszakban, amikor még nem forró a
>         kémény....,
>         de az is bejöhet, hogy túl zárt a ház, és nem tud elég levegő
>         bejönni.
>
>         >       Vagy tudod mit?
>         >       Tudsz olyan gázüzemű kéményes fűtőberendezést, ahol a
>         levegő
>         > utánpótlás útjába engedélyeznek bármilyen ellenállást
>         beépíteni?
>         >       Pedig ott is kémény van...komoly huzattal..
>
>         Ezt nem tudom, hogy jön ide.
>
>         Fáradt vagyok, asszem ezt a szálat nem folytatom.

          Jó, akkor nem is magyarázom. :(

Agyagos