[Epitesz-barkacs] szennyvizcsatorna bekotes?

mekk elek mekk-elek at freeweb.hu
2010. Júl. 12., H, 07:15:29 CEST

Kedves Mágus!

Mikor jó pár éve  nálunk  csatornáztak  a  következő  volt  asszem  a   sorrend:
Becsengetett  egy  pasas, hogy ugye akarok csatornát és hova szeretném
majd   a  tisztítóaknát?  Ezt berajzolta magának, aztán megépítették a
csatornát és a
leendő  aknához  menő  csonkot  vagy  1  méterrel arrébb lógatták be a
kerítés  alá,  mint  én kértem, mert a csőnek útba volt egy nagy fa a
gyökereivel.  Fújtak egy ronda festékcsíkot a kerítésemre, hogy tudjam
hol van és betemették.  Ezután  bedobtak egy papírt x mérnök vállalkozó nevével,
hogy majd ő elintézi az engedélyt a tisztítóakna engedélyeztetésére és
a  csatornára  rácsatlakozására  miután  persze  ő  megépítette. Na őt
kihagytuk.  Egyik  fiamnak  vizes  a szakmája, ő leskiccelre a rajzot,
megírta   a   hozzávalókat,   ezt  bevittük  a  Csat. Művekhez. Ott az
üi. kicsit korrigált a rajzon, majd megadták az előzetes engedélyt, mi
megépítettük  a  HJózsi  által is felvázolt aknát és rácsatlakoztunk a
csatornára.  Ezt  bejelentettük,  kiküldtek valami szerződést és azóta
"duplán  fizetjük a vizet"  (víz + csatornadíj). Kb. ennyi.

20 éve a  régi  házunknál  még  fordított  volt  a helyzet. Ott előre kellett
megépíteni  a  tisztítóaknát,  de  az még kútgyűrű méretű  és betonból
volt   és   a   csatornaépítők  csatlakoztak  bele  (sőt fusiban ők is
csinálták meg). Ja és semmi papírmunka.
Időnként   kijött  egy  nyanya  és  különböző  trükkökkel (pl. meg van
a néni elégedve, régóta jó, nincs dugulás, szag, furcsa hangok, stb.?)igyekezett
kipuhatolni,  hogy  beleengeditek-e  már a szennyvizet a csatornába.
Lelkesen  leírta a véleményt, az esetleges problémákat, igérte kijavítják
és  aláiratta.  Következő díjbeszedő számlában  attól  a dátumtól amit óvatlanul
bevallottál,  visszamenőleg  felszámlázták  a  csatornadíjat  is. Az
esetleges problémákat meg persze lesz...rták :).

(G)feri

2010. július 11., 18:02:02, írtad: