[Epitesz-barkacs] Fw: a haz GPS koord. lekerdezes?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Júl. 14., Sze, 11:46:40 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.07.14. 10:33:38 +2h-kor írta:

> Amúgy meg: A föld sugara kb R=6370km.

eszembe jutott, hogy sok-sok évvel ezelőtt az egyetemi szóbeli felvételinél
kaptam egy feladatot, hogy  "az egyenlítő egy pontjának....." kezdettel
kellene kiszámolnom valamit

az jutott csak eszembe, hogy a föld sugara több, mint 6000km,
meg 1 nap alatt 1-et fordul, és ebből az omega kiszámítható,
és ez a 2 adat elég is lenne a kiszámításhoz
és az ehhez kellő képletet csak megtalálnám a középiskolai
függvénytáblában, de most hirtelen nem akarok hülyeséget
mondani...

a  bizottság tagjai elmosolyodtak, elfogadták, mert tényleg abból a 2 adatból
ki tudnám számolni, tehát a "nagy összefüggést megláttam" és ki
tudtam vágni magamat abból a képlethiányból :-)