[Epitesz-barkacs] ház befejezése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Júl. 18., V, 12:55:16 CEST

aboy wrote:

> házat láttam ahol szép zöld színű lett a vakolat 1-2 év után...

Azért az durva. Melyik része lett zöld? Kívül nem lehetett, mert ott sosem
csapódik le a pára. Belül lehet, ha szar a hőszigetelés és nedvesen élnek rossz
szellőzés mellett.

> megtérül és valami kis haszon is lesz rajta? csak mert számolgattam
> (lehet hogy nem jól), és ha mondjuk 15%-ot fog a fogyasztáson, akkor
> jócskán 10 év kell a megtérüléséhez, de inkább 15-tel kell számolni.

Balázs jó vastag hőszigetelést ajánlott, ami külföldön, ahol több a pénz, már
szinte evidens. Úgy tudom, hogy lakótelepi épületekre sem 5, hanem minimum 12
centit raknak a polisztirol habból, ha raknak.

Ha viszont így állunk hozzá, és akárcsak a jelen energiaárakra gondolunk, ez
tutira nem 15% megtakarítás. Azt viszont jó tudni, hogy az energiaárak sohasem
fognak csökkenni.

> egészet... olyat már olvastam hogy felrakták és csökkent a fogyasztás,
> egyértelmű. de olyat még nem nagyon hogy 10 éve felrakták és még
> mindig frankó,

Mi változna? Van pedig olyan, amin bőven ennyi ideje fenn van, csak mit dumájon
róla a gazdája? Fogyaszt, amennyit fogyaszt, örül neki, sőt, már azt sem, mert
megszokta, és ennyi.

Ha passzív házas témának nézel utána (az lenne a szélsőség), abban szinte sosem
fűtenek, és sok idő múlva sem. Tehát nem romlik az a szigetelés.

Én pl felraktam a szar betonpince falára olyan hungarocellt (kínomban,
muszájból), ami már itt van kb 30 éve halomba rakva. Kb ugyanazt tudja, mintha
most vettem volna, max a felületéből itt-ott elporladt valamennyi, főleg a
szélénél, de azt felrakás előtt simán lekeféltem. :)

Én is azt tervezem, hogy - más okból is - legalább 15 centit rakok fel, ha
megérem. Ez az energiakérdés szerintem nagyon húzós, jobb arra számítani, hogy
idővel a reálértéke még sokkal több lesz.
Sőt, én számítok rá, hogy közeledik a különféle energiahordozók ára egymáshoz
(Ft/MJ), és akkor a hőszivattyúsdi egyre jobban meg fogja érni.

> persze nyilván azért mert relatív új technológia itt
> nálunk. mit gondoltok?

A hőszigetelés? Nem mondanám, szerintem több évtizedre tekint vissza, max nem
gyakori volt az alkalmazása házaknál. De pl hűtőházakban, hűtőkocsikban
alkalmazták korábban is, csak kicsit máshogy, és néha más anyagot, pl poliuretán
habot. De gondolhatsz a hűtőszekrényekre, azokban is használtak hungarocellt is
jó régen is, és nem attól lettek rosszak, mert az romlott el, hanem a
kompresszorok, a hűtőgázok változtak, javultak.