[Epitesz-barkacs] ELADO: fröccsgép bontásából vasanyagok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Júl. 18., V, 22:13:01 CEST

Zsolt wrote:

> mint fröccsgép műanyag fröccsöntésre.

Gondoltam, csak rosszul kérdeztem, a milyen alkatrészre való lett volna a helyes
kérdés, de ez is sokat mond, amit a tömegekről írtál. Nem gondoltam (járatlanság
miatt), hogy ez ilyen eszméletlen erőket kíván.

A teljesítmény gondolom azért kell, hogy nagy legyen, mert minden darabnak az
anyagát fel kell olvasztani, és ha nagy a mittudomén percenkénti darabszám,
akkor ehhez kell a teljesítmény rendesen. Persze biztos ahhoz is kell, hogy bele
legyen préselve a szerszámba az anyag, de sejtem, hogy ez a kisebb.

Láttam már működés közben, ha nem is közelről ilyesmit, de lehet, hogy az pici
alkatrész volt, nem emléxem. A gép akkora volt, mint egy közepes eszterga, és
nem ilyen zártszelvény váza volt, hanem valami öntvény.

Aztán láttam már alu ún. présöntést (azt is fröccsöntésnek hívják asszem). Ott
külön volt valahogy megoldva az alu megolvasztása. Biztos van abból is olyan,
hogy az elején bemegy a bauxit, a végén kijön a motorblokk. :-) (Ha lenne ilyen,
na ahhoz kellene kakaó bőven, mert ugye még az alut is kéne elektrolizálni.
:-) )