[Epitesz-barkacs] kulteri faburkolat

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Júl. 20., K, 14:44:14 CEST

Hali!

> Ami bosszantóbb, hogy az erkély akácból van, és azért megcsúnyult két
> év alatt. Ott tökmindegy, mert csak én látom, de itt sok lenne az a
> rondaság 10 m2-n. A teak vagy valami trópusi társa nem csinál ilyet?

Teak ügyben tudok nyilatkozni, két eset lehetséges. Vagy nyersen hagyod a
fát, akkor megszürkül, de egyébként nem lesz csúnya, és nem rohad.
A másik lehetőség, hogy teak-olajjal kened, akkor kicsit barnásabb, meleg
színű marad. A szürke teaket le lehet pucolni, és olajozni, de a tapasztalat
az, hogy akár olajozod, akár nem, az élettartama ugyanaz (jól bírja, láttam
több évtizedes teak-et is hajókon, mindenféle kezlés nélkül).

Egyet nem szabad, lefesteni, vagy lakkozni (kivéve egy-két speciálisan
teakre készített lakkal), mert akkor viszont megrohad. Maga a fa anyagában
olajos, és lélegeznie kell. Ezen ok miatt egyébként a legtöbb festéket le is
dobja, hatékonyan ragasztani is nehéz (illetve könnyű, de olyan ragasztó
kell hozzá, pl. a Sikaflex), a sziloplaszt sem nagyon tapad rá jól.

A teaknek egy baja van, baromi drága és nem kapható minden sarki faüzletben.
Most láttam teak kerti széket valami barkácsáruházban, meg fogom nézni, mert
lehet, hogy megéri megvenni szétszedésre, olyan olcsón adják.

Szabolcs