[Epitesz-barkacs] klima szereles

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Júl. 25., V, 23:54:45 CEST


2010.07.25. 23:38 keltezéssel, mekk elek írta:
> Kedves Misi!
>
> 2010. július 25., 21:43:29, írtad:
>
>
> 	Sziasztok!
>
> Igazából egy részletes, szájbarágós leírásnak örülnék a legjobban
> szakembertől, vagy hozzám hasonló Mekk mestertől, aki már látott, de
> inkább csinált ilyet.
> Linkek is jól jönnének, ahol ezeket a kérdéseket tárgyalják.

Nem pont a kerdesre valasz, de en ezt talaltam a lada fiaban:


Mágus Bérprogram Demo  wrote:
 > kb 1 évvel ezelőtt  a klíma-téma kezdetén Józsi leírta, hogyan lehet 
visszaszívatni a
 > kültéribe
 > a szaftot, ha szerelés miatt bontani kellene az összekötő csövet

Nem olyan nagy durranás, ne keresd, leírom mégegyszer, illetve kicsit 
mást is, mert most más az ábra nálad.

Lehet, hogy minden gáz elszökött. Ezt ellenőrizendő, benyomod a 
sarokszelepnél lévő autós szelep közepét, miután a pici zárókupakot 
letekerted, és ha szinte semmi nem jön, akkor elzárod a két 
sarokszelepet, és simán széttekered a csöveket. Az a gáz, ami benne 
marad, nem nagy veszteség. Ha még ráadásul gyorsan le is zársz minden 
csővéget valamivel, akkor levegő se jut bele, és ez nagyon előnyös. Én 
ezzel kezdenék.

Ha viszont mégis van bőven még gáz benne, akkor hűtés üzemmódban van az, 
hogy a beltéri van kisnyomáson. Tehát, ha hűtés üzemmódba kapcsolod a 
szerkezetet, akkor folyadék megy a beltéri felé a vékony csövön, és gázt 
szív a vastag csövön a kültéribe a kompresszor.

Tehát, ha menet közben akár, vagy előre elzárod a vékony csőhöz tartozó 
sarokszelepet, akkor a kompresszor tök leszívja a naftát a beltériből. 
Persze valszleg olajos marad a csőrendszer belseje, de ez nem gond.

Ekkor még menet közben elzárod a vastag csőhöz tartozó sarokszelepet is, 
aztán ki lehet kapcsolni, és lehet szétszedni.

Azért el kell mondanom, hogy nem csináltam még, szóval nincs kizárva, 
hogy pl az automatika hibát észlelve leállítja a rendszer, mielőtt 
elzárnád a vastag cső csonkját. Ekkor én azt tenném, hogy várva még egy 
kicsit egyszerűen direktben kintről benyomnék 230-at a kompresszorba. 
Ennek egyik módja (ha le van véve a burkolat a beltériről), hogy a 
nyákon található relére menő két flasit összedugom, és úgy dugom be a 
konnektorba az egészet. Ekkor egyből elindul a kompresszor.

Ha nincs levéve a beltéri burkolata, akkor a kültérinél lehet a 
legkényelmesebben hozzáférni a kötésekhez. Ha a tetejét lecsavarozod, 
akkor találni fogsz egy kapcsirajzot, abban el lehet igazodni, hogy hova 
megy a kompresszorhoz a delej.

Ha szerencséd van, nem kell ezzel foglalkozni. Onnan lehet felismerni, 
hogy már el lehet zárni a vastaghoz tartozó sarokszelepet, hogy 
felmelegedett már a beltéri. Talán elcsíped, hogy még nem áll le a klíma 
az elzárás előtt  hibajelzéssel. Kint leszel ekkor a kültérinél, tehát 
úgy kell elzárnod, hogy jár a kompresszor. Ha nem jár, a beltéri 
leállította, ekkor marad gáz a beltériben, illetve visszaszökik a gáz, 
újra kell kezdeni direkt indítással.

Lehet, hogy a tiedben jó kevés gáz van, ekkor lehet, hogy nem fog hűteni 
egyáltalán, vagy csak nagyon picit. Ha észlelsz pici hűtést, akkor várd 
meg a vékony cső elzárása után, hogy felmelegedjen a beltéri, és lehet 
elzárni.

hjozsi


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról