[Epitesz-barkacs] klima szereles
Hofferek Attila
hofi at soka.co.hu
2010. Júl. 25., V, 23:54:45 CEST
2010.07.25. 23:38 keltezéssel, mekk elek írta:
> Kedves Misi!
>
> 2010. július 25., 21:43:29, írtad:
>
>
> Sziasztok!
>
> Igazából egy részletes, szájbarágós leírásnak örülnék a legjobban
> szakembertől, vagy hozzám hasonló Mekk mestertől, aki már látott, de
> inkább csinált ilyet.
> Linkek is jól jönnének, ahol ezeket a kérdéseket tárgyalják.
Nem pont a kerdesre valasz, de en ezt talaltam a lada fiaban:
Mágus Bérprogram Demo wrote:
> kb 1 évvel ezelőtt a klíma-téma kezdetén Józsi leírta, hogyan lehet
visszaszívatni a
> kültéribe
> a szaftot, ha szerelés miatt bontani kellene az összekötő csövet
Nem olyan nagy durranás, ne keresd, leírom mégegyszer, illetve kicsit
mást is, mert most más az ábra nálad.
Lehet, hogy minden gáz elszökött. Ezt ellenőrizendő, benyomod a
sarokszelepnél lévő autós szelep közepét, miután a pici zárókupakot
letekerted, és ha szinte semmi nem jön, akkor elzárod a két
sarokszelepet, és simán széttekered a csöveket. Az a gáz, ami benne
marad, nem nagy veszteség. Ha még ráadásul gyorsan le is zársz minden
csővéget valamivel, akkor levegő se jut bele, és ez nagyon előnyös. Én
ezzel kezdenék.
Ha viszont mégis van bőven még gáz benne, akkor hűtés üzemmódban van az,
hogy a beltéri van kisnyomáson. Tehát, ha hűtés üzemmódba kapcsolod a
szerkezetet, akkor folyadék megy a beltéri felé a vékony csövön, és gázt
szív a vastag csövön a kültéribe a kompresszor.
Tehát, ha menet közben akár, vagy előre elzárod a vékony csőhöz tartozó
sarokszelepet, akkor a kompresszor tök leszívja a naftát a beltériből.
Persze valszleg olajos marad a csőrendszer belseje, de ez nem gond.
Ekkor még menet közben elzárod a vastag csőhöz tartozó sarokszelepet is,
aztán ki lehet kapcsolni, és lehet szétszedni.
Azért el kell mondanom, hogy nem csináltam még, szóval nincs kizárva,
hogy pl az automatika hibát észlelve leállítja a rendszer, mielőtt
elzárnád a vastag cső csonkját. Ekkor én azt tenném, hogy várva még egy
kicsit egyszerűen direktben kintről benyomnék 230-at a kompresszorba.
Ennek egyik módja (ha le van véve a burkolat a beltériről), hogy a
nyákon található relére menő két flasit összedugom, és úgy dugom be a
konnektorba az egészet. Ekkor egyből elindul a kompresszor.
Ha nincs levéve a beltéri burkolata, akkor a kültérinél lehet a
legkényelmesebben hozzáférni a kötésekhez. Ha a tetejét lecsavarozod,
akkor találni fogsz egy kapcsirajzot, abban el lehet igazodni, hogy hova
megy a kompresszorhoz a delej.
Ha szerencséd van, nem kell ezzel foglalkozni. Onnan lehet felismerni,
hogy már el lehet zárni a vastaghoz tartozó sarokszelepet, hogy
felmelegedett már a beltéri. Talán elcsíped, hogy még nem áll le a klíma
az elzárás előtt hibajelzéssel. Kint leszel ekkor a kültérinél, tehát
úgy kell elzárnod, hogy jár a kompresszor. Ha nem jár, a beltéri
leállította, ekkor marad gáz a beltériben, illetve visszaszökik a gáz,
újra kell kezdeni direkt indítással.
Lehet, hogy a tiedben jó kevés gáz van, ekkor lehet, hogy nem fog hűteni
egyáltalán, vagy csak nagyon picit. Ha észlelsz pici hűtést, akkor várd
meg a vékony cső elzárása után, hogy felmelegedjen a beltéri, és lehet
elzárni.
hjozsi
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról