[Epitesz-barkacs] hegesztés elhúzza a vasat

mekk elek mekk-elek at freeweb.hu
2010. Júl. 29., Cs, 14:47:43 CEST

Kedves Zsolt!

2010. július 29., 12:37:34, írtad:

> hali

> hogyan szokták azt megoldani, hogyha egy kb 2 méteres zártszelvény közepére
> hegesztek egy kereszttartót akkor a hegesztésnél ne görbüljön meg az anyag ?

> attól függ mekkora a varrat akár 1cm-el is behajlik a közepéhez képest a két
> vége.

> szóval hogy lehet ezt kivédeni ?

> köszi

> zsolt

Vannak erre hegesztési technikák, persze azt sem írtad, hogy láng vagy
villany.  Régen hegesztettem,nem akarok hülyeséget írni, de az biztos,
nem egy szuszra kell, egy oldalról indulva  ilyenkor végigvarrni, mert akkor
természetes,    hogy   a nagy  hőtől   deformálódik   a   cucc.  Gépkocsik
karosszériáját többek között  ezért   is   ponthegesztik.  Ha  nem  kapsz  tanácsot
szakembertől,   próbáld  meg  Te is rövid varratokkal összehegeszteni, közben  kis szünetekkel,
hogy  hűljön, ne melegedjen nagy felület , és közben  figyeld  merre  deformálódik  a  zártszelvény.  Remélem  mástól több
segítséget kapsz.

(G) feri
--
Üdvözlettel,