[Epitesz-barkacs] hegesztés elhúzza a vasat

mekk elek mekk-elek at freeweb.hu
2010. Júl. 29., Cs, 14:56:05 CEST

Kedves mekk!

2010. július 29., 14:47:43, írtad:

> Kedves Zsolt!

> 2010. július 29., 12:37:34, írtad:

> Vannak erre hegesztési technikák, persze azt sem írtad, hogy láng vagy
> villany.  Régen hegesztettem,nem akarok hülyeséget írni, de az biztos,
> nem egy szuszra kell, egy oldalról indulva  ilyenkor végigvarrni, mert akkor
> természetes,    hogy   a nagy  hőtől   deformálódik   a   cucc.  Gépkocsik
> karosszériáját többek között  ezért   is   ponthegesztik.  Ha  nem  kapsz  tanácsot
> szakembertől,   próbáld  meg  Te is rövid varratokkal
> összehegeszteni, közben  kis szünetekkel,
> [...]

Pl.  szokták  úgy  is, hogy a leendő varratnak először pl. a két végén
hegesztik  össze  a  vas  elemeket, aztán a közepén és utána a közötte
maradó részeket. Aranyszabály, minél kisebb felületen forrósodik fel a
vas,   annál   kevésbé  deformálódik. Ezért is ajánlott sokszor inkább
az ív és pont hegesztés a láng helyett.

--
Üdvözlettel,
 mekk                            mailto:mekk-elek at freeweb.hu