[Epitesz-barkacs] szolgaltatovaltason gondolkodom

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Júl. 30., P, 18:24:42 CEST

Halihó!

jhidvegi írta:
> Rákérdeztem, hogy ha ennyi a hulladékhő, a fűtés is meg van-e oldva, és ha
> nem, a hőszivattyúkkal oldják-e meg szükség esetén. Hát nem, gázzal van
> megoldva. :-)

  Az IBM és valami német kutató központ kitalált egy olyan hűtési eljárást,
amely azonos hőfokra hűti a processzorokat (amelyek a hő nagy részét
termelik), mint a jelenlegi léghűtés, viszont 60 fokos vizet használnak a
hűtésre, ezzel kb. 60 fokon tartják a CPU hőmérsékletét, a víz majdnem egészen
a CPU magig hatol, tehát nem a hűtőbordában kering.
  Ebben az a nagy találmány, hogy a gépterem hűtésére sokkal kisebb klíma
kell, a 60 fokos vizet pedig sima levegő-víz hőcserélővel le tudják hűteni,
illetve tudnak vele melegvizet szolgáltatni a könyéken, ha elég nagy a
központ.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor