[Epitesz-barkacs] akkupotlo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 1., K, 16:23:12 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> leginkább vakus felvételekre van szükségem, és az akkuk állapotától,
> öregségétől,
> stb függően kettesével ( 3Volt helyett a 2x1,2=2,4V)  10- 30 kockát
> bír el nálam
> 1 ilyen pack.

Akkor ott valami nem stimmel. Jóval többet kellene kibírnia.
Vagy AAAA aksik vannak benne? :-)

Különben, ha nem kapnál érdemi választ az átalakítóra, esetleg kérdezd meg
kintről az elektro at tesla.hu listán, hogy nem tudna-e valaki egy rajzot valami
tökegyszerű (= kevés alkatrészt igénylő, csak összeforrasztom és működik) tipusú
kis kapcsitápra.

De én (is) azt mondom, hogy jobb, ha van egy csomó aksid, és ha kifogyott,
csere. Ha meg olyan helyen vagy, ahol van konnektor, akár egy töltő is segít, de
nem olyan, ami 10 órán át töltögeti az aksikat, hanem 1 óra alatt fel tudja
nyomni cellánként, és 4 fér bele. Ennek az a jótulajdonsága, hogy ha kell, 1-2
perces töltés is már rengeteg képre elég delejt nyom bele az aksiba. Pl ha AA
NiMH-ról van szó, azt meg lehet nyomatni akár 2-3 amperrel is, de ha rövidebb az
idő, nem teljes feltöltésről van szó, talán 4-gyel is.

Ha meg van 4 aksid, akkor 6V-os akkura sorbakötve ezeket direktben rákötheted,
de nem a teljes feltöltés céljából, hanem csak jól rátölteni. Max kis soros
ellenállás kellhet, de lehet, hogy a kanóc is elég ellenállást ad. Persze csak
elég egyforma, és kb egyformán kisütött aksikkal kellene így nyomulni.