[Epitesz-barkacs] arvizvedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 3., Cs, 13:09:30 CEST

Lakatos Gábor wrote:

> Nem vagyok szakértő, csak mint laikus, jutott eszembe: az általad
> említett vályú nyilván egyenes aljú és merev volna. Hogyan biztosítod,
> hogy a gát, amire ráteszik, ugyanígy sima és egyenes legyen?

Pl homokzsákkal. :-)
Komolyabbra: azért a gátak nem hepehupások szoktak lenni, hanem igencsak szépen
megcsinált tetejűek.

A tartályszerűségeket úgy lehet elképzelni, hogy van az aljukon a víz felőli
részen lenyúló lemezszerűség, akár több is egymással párhuzamosan, ami mintegy
belevág a talajba, így tömíthet. Akár a víz oldali meredélyre helyezett fólia is
lehet fent ez által a talajba nyomva, így a tömítés létrejön jobban, mint a
homokzsáké.

Én egy egész más problémát sejtek:
Ha mondjuk egybe lenne pár km-nyi vályú, és csak egynél történik valami gebasz,
az összes víz kifolyik, és az egész sor borul. Tehát módot kell találni egész
kis szakaszok függetlenségére, ezt lehet, hogy a gépészek nem tudták megoldani.