[Epitesz-barkacs] arvizvedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 3., Cs, 16:08:33 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem rengeteg ötlet született már, ami nem ment át a
> használatba. Nem hiszem,hogy azért, mert a védekezésért felelős
> emberek mindenütt a világon hozzá nem értőek lennének. Inkább azt
> gondolom, hogy olyan szempontjaik is vannak, amik nekünk eszünkbe sem
> jutnak, vagy más súllyal értékeljük.

Ez könnyen meglehet, én meg kíváncsi lennék ezekre a szempontokra.
Az eléggé meglep, hogy az érintetteknek nincsenek ötleteik, amik mindent
figyelembe tudnának venni. Nekem, mint kívülállónak, az mozgatja meg a
fantáziámat, hogy látom a sok szenvedőt a homokzsákokkal, és főleg látom a
körberakott házakat, hogy kívül-belül ugyanaz a vízszint.

Ugyanakkor látom azt is, hogy ha komolyabb értékeket kell védeni, vannak
alternatív módik. Pl a duna mentén bőven vannak helyek, ahol másra is használt
árvízvédelmi töltéseket (vasúti töltések pl) megszakító átjárókat profi módon
tudnak lezárni nem homokzsákokkal, villámgyorsan, biztonságosan, és akár
méterekkel is támadhat a víz. A homokzsákokkal meg miket küzdenek 20-60 centis
plusz vízmagasság miatt, elképesztő.

Vagy vannak a buzgárok. Körberakják homokzsákokkal méter magasan, lehet az vagy
egy tonna körbe, és el nem hiszem, hogy egy nagyobb átmérőjű, éles aljú,
nehezékekkel ellátható (de messze nem egy tonnás) hordószerű képződmény nem
tenné meg ugyanazt, amit viszont 2 ember odavisz, és elhelyez pillanatok alatt.

Ma hazafelé jövet az Andrássy úton láttam egy bazi nagy autódarut. Arra
gondoltam, hogy ezzel milyen könnyen lehetett volna pl piramisokat is építeni.
:-)
Na de az a technikai szinvonalú civilizáció, aminek van ilyen autódaruja, nem
akar piramisokat építeni, amelyik meg akar, annak csak bio munkagépei vannak,
úgy mint rabszolga stb. Aztán megállapodtam magammal, hogy hát igen, a
piramisokat csak azzal a technikával lehetett felépíteni, amivel megtették.

Valahogy így lehet az árvízvédelemmel is. Ha már a homokzsák a múlt jellemzője
lesz, akkor a kiváltásukra született semmiféle ötletnek se lesz létjogosultsága.
Ahogy fatörzsből kivájt vizi alkalmatosság vagy teknő se fog készülni cnc
marógépen. :-) Pedig mennyivel könnyebben menne!