[Epitesz-barkacs] akkutema

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 8., K, 00:23:00 CEST

Pataki István wrote:

> Az a kérdés, hogy akkut akarsz tölteni, vagy szórakozni szeretnél:)
> Másfél éve a lidiben vettem 4e-ért egy töltőt (TRONIC KH980) 3 év
> garanciával(!), kb. azt tudja, amit a lenti kapcsolás ígér. Mire a
> mechanikát megcsinálod hogy használni is lehessen, elszáll feletted az
> idő, és egy csomó pénzt is beleöltél. Persze közben sokat tanulsz. A
> saját károdon:).

Nekem is hasonló gondolataim támadtak.
Ha csak áramkört kellene csinálni, és valaki arra van felszerelve, még
csak-csak, de mechanikát is, az már cikis.
Amúgy meg: ha hosszú idejű töltés is elég, akkor simán lehet áramgenerátorozni
meg feszt megfogni. Ha gyorsan kell tölteni, akkor már nagy lesz a teljesítmény
(4 db AA aksinál akár 20W is kellhet), ami miatt kapcsitápot kell csinálni,
valamint meg kell oldani a hőfokérzékelést (robbanhat), meg a feszcsökkenés
érzékelését is. Utóbbit azért, mert így lehet észrevenni, hogy feltöltődött, de
jobban kell ismerni a dolgokat, hogy jól csinálja valaki. (Én spec nem tudnám
megcsinálni, mert programozgatni is kell.)

Végül kijön egy északkoreai féllábú takarítónő betegállományi órabérének a fele
azért, hogy szarabb valamit kapjon az ember, mint amit a bótban lehet kapni. :-)
Na jó, ez utóbbi lehet, hogy túlzás, lehet az sokkal jobb is, de az még több
munka. Folyománya: 1. sohasem készül el, 2. ha mégis valami lesz, az alkotás
öröme ugye. 3. odáig rengeteg elem fogy, meg sok aksi marad töltetlen. 4 nem
lesz a fű levágva, a kert felásva, a kutya megsétáltatva.... :)