[Epitesz-barkacs] Hoerzet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 12., Szo, 19:49:50 CEST

Számomra meglepőt tapasztaltam:

Van valahány fok, és pl 70% páratartalom, melegem van.
Valamelyik nap erős déli szél fújt, és gondoltam, az afrikai eredetű lehet,
tehát talán száraz.
Kereszthuzatot csináltam, és lassan de elég határozottan ballagott lefelé a
páratartalom egészen 60% alá, és anélkül, hogy hidegebb lett volna, egész jó
lett a közérzetem.

Tegnap meg ma viszont ez már nem volt járható út, klímával nyomtam le a
páratartalmat. A hőmérséklet jottányit se csökkent szinte, és már 5%
páratartalom-csökkenés erősen érezhető, 10%-nál már (amikor azért a hőmérséklet
is lejjebb ment fél fokkal) kifejezetten hidegnek éreztem a levegőt.

Mi lenne, ha sivatagi szintre (kb 15%) sikerülne levinni? Megfagynék? :-) Érteni
vélem a sivatagi öltözéket a fentiek alapján. Valszleg egyszerűen nem szabad,
hogy az a baromi száraz levegő közvetlenül érintkezzen a testfelület zömével, a
ruha alatt lehet valamivel magasabb a páratartalom, ettől nem száradnak annyira
ki az ámbérek. Ugyanakkor hiába van 40-50 fok is akár vagy talán még több, ha
ilyen ménkű alacsony a páratartalom, kiválóan lehet párologtatni. A göncökkel
szabályozzák, hogy mennyire, egyúttal persze a napsütés ellen is véd az ott
szokásos ruha.

Nem tudom, hogyan kéne, de kipróbálnék egy mondjuk 26 fokot 15-20%
páratartalommal, vagy akár melegebbet is, hogy milyen érzés. Sajnos klímával nem
tudom előállítani, hacsaknem fűtéssel kombinálva. (0...5 fok között lehet
valahol ennek a levegőnek a harmatponti hőmérséklete, szóval itt már nehéz vizet
leválasztani.)

Lehet, hogy fáznék benne? :-)