[Epitesz-barkacs] Hoerzet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 12., Szo, 23:08:55 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Mivel hajnalban vízhez lehet jutni a levegőből, gondolom akkor 100%,
> tehát nappalra vonatkozik az érték.

Végülis lehet, bár asszem ez a vízhez jutás nem általános jelenség a
sivatagokban.

Nem tudom, honnan hallottam vagy miért maradt meg bennem ez a 15%. Lehet, hogy
ez csak egy extrém szélső érték. Asszem a legvadabb, legszárazabb télben
túlfűtött lakótelepi lakásban se nagyon szokott 35% alá menni a páratartalom,
szóval tényleg el se tudom képzelni, milyen érzés lehet a 15-25%.

Lehet, hogy nulla közeli százaléknál már törik az ember bőre? :) Vagy például a
haja? Ezt már akár el is tudnám képzelni.

Talán ki is lehetne ilyesmit próbálni: a tömény kénsav rendkívül higroszkópos,
de nem tudom, mennyire (hány %-ra) vonja ki a fölötte lévő, kisebb zárt térben
lévő légtérből a vizet. Jó lenne tudni, hogy ha ez egy nagyon jól használható
párátlanító módi lenne, akkor a felhígult kénsavból utólag hogy lehet a vizet
eltávolítani.