[Epitesz-barkacs] labazati hoszigeteles

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Jún. 20., V, 18:07:30 CEST

Balázs Bámer írta 19 Jun 2010  22:57 levelében:
> Ennek egy lehetséges kivédése, hogy az ábra szerint könnyñbetonból
> lenne a lábazat. Liapor drénbeton lehetne vagy Ökocell. ElÑbbi
> puffasztott agyaggolyócska, utóbbi EPS golyócska alapú beton.
> MindkettÑ víz- és fagyálló a gyártó szerint, sñrñség 500 ill. 350
> kg/m3 hÑszigetelés 0,16 ill 0,1 W/mK elÑbbire van páraáteresztési
> együttható: 5 míg az Ökocell "páraáteresztÑ". Gond lehet még a
> homlokzatitól jelentÑsen elmaradó hÑszigetelÑ képesség.
Ezzel tulajdonképp hőhidat építesz.

Én kihasználnám azt, hogy a pára nem csak a falra merőleges
diffúzióval juthat át a szigetelő rétegen. Levinném a falszigetelést
az XPS-ig. Tennék rá egy olyan széles fólia szigetelő csíkot, pl.
Sicofol-ból (ami két réteg), hogy a teteje a lábazat tetejénél
legyen, az alja meg jócskán fedjen rá az XPS-re. A drén az
természetesen nagyon hasznos, ha jól van megcsinálva.

A lábazat magasságában távozó pára bekerül a laza rétegbe, ott
felmegy a fólia fölé és ott távozhat. Valamivel biztos nagyobb lesz
az adott útvonalon a páradiffúziós ellenállás, hiszan hosszabb utat
kell megtegyen a szigetelő rétegben, de ha jól sejtem, ebben a
rétegrendben az a legkisebb ellenállású komponens.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu