[Epitesz-barkacs] labazati hoszigeteles

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jún. 21., H, 15:10:12 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.06.21. 13:30:17 +2h-kor írta:

> Akkor jó.
> Van egy olyan fixa ideám, hogy jó dolog ez a vályog, csak az a hely, ahol
> ilyenből építenek, tutira legyen árvíz- és belvízmentes, különben én pl
> simán
> betiltanám, ha hatóság lennék. És biztos vannak egyéb anyagok, építési módok
> is,
> amiket nem szabadna ilyen helyeken engedélyezni.
>
> A múltkor valaki felrakta azt a linket, amiben a passzív ház építéséről volt
> szó  (bocs, már elfelejtettem, ki volt). Annak az eleje táján esett szó az
> [...]

SzepyGabi írta egyszer (és én is láttam néprajzi leírásban) hogy
oszlopok között vízszintesen fűzték (mint egy kosár oldala)

azt kitapasztani, ha volt egy árvíz, a kitapasztást elvitte, a vázszerkezet
ott maradt
max újra tapasztották két oldalról (250 évvel ezelőtt az egyszerű földműves
is meg tudta csinálni  )

a másik megoldás.
pillérek téglából és közte van agyagkitöltés, max 10% mésszel
az agyag  feláztathatatlan lesz (mész-szilikát lesz belőle)

.