[Epitesz-barkacs] labazati hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 21., H, 15:59:36 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> SzepyGabi írta egyszer (és én is láttam néprajzi leírásban) hogy
> oszlopok között vízszintesen fűzték (mint egy kosár oldala)

Jó, de most belvizes talajon épült, alaptalan házakról volna szó.
Láttam ezeket a házakat még használatban, aludtam is bennük nem is egyszer
régen.
Az volt a feltűnő, hogy szinte minden évben le kellett az ajtókból venni
valamennyit, hogy kinyithatók legyenek. Az összes fal lassan de határozottan
ment lefelé, miközben a padlószint maradt ott, ahol volt - kivéve a falnál, ahol
legörbült a fal felé.

Ha kiömlött víz, az is a falnál landolt, ezzel romlott a szitu. Persze ritkán
történt ilyesmi.