[Epitesz-barkacs] szelnyomasok, kemenyek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 22., K, 19:21:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> A 40 Pa-t a Balaton déli partjára, a Fertő tó mentén, az Alföldön,
> nagy sík területen,
> erős szélnek kitett hegyek közötti völgyekben kell alkalmazni, ahol a
> szélsebesség a 80
> km/ó-t is meghaladhatja.
>

> és a nem ritka 120 - 140km/ó szélsebességből hány pascalt számolnál,
> ami tetőket is letarol?

Kb arányosan lehet többel számolni, meg valami biztonsági tényező sem árt.

A tetőkre meg: asszem le kellene szokni arról a módszerről, hogy vannak a
tetőlécek, és csak simán rájuk vannak rakosgatva a cserepek, legyenek azok akár
betoncserepek is. Szerintem előbb-utóbb az lesz a célszerű (uram bocsá,
előírás), hogy minden egyes cserepet rögzíteni kell. Valamint ennek megfelelőre
készíteni az egész fedélszéket.

Ahogy a viharkárokat elnéztem több alkalommal is a tv-tudósításokban, mind olyan
fedélszék volt, ami önmagában állt, tehát nem tartalmazott maga a tetőszerkezet
feljebb falat, netán másik födémet. Tehát van a koszorú, onnan startol, és az
óriási felületnek magában meg kell állnia. Ez komoly kihívás, és szerintem az
ácsok nincsenek igazán felkészülve a változásokra, és statikusok nem nagyon
szoktak foglalkozni a témával.

A közelben van egy viszonylag új ház, volt alkalmam a lakók beköltözése előtt a
padláson járni. Na itt meg átestek a ló túloldalára. Arra a tetőre rá lehetne
tenni egy tankot, kibírná. :-)