[Epitesz-barkacs] szelnyomasok, kemenyek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jún. 22., K, 20:41:49 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> egyszer korabban felvetettem, hogy a fa helyett vmi aluprofil
> szerkezettel kene megoldani a teto teherhordo szerkezetet.
> szerintem tartosabb, teherbirobb es talan konnyebb is..

Ez nem ilyen egyszerű. A fa relatíve nagyon erős anyag, csak ezt is ugyanúgy
méretezni kellene, mint bármi mást.
Valahol olvastam (ha volna hozzá kedvem, ki is tudnám számolgatni), hogy azonos
súlyú, arányú fagerenda akár többet is tudhat, mint egy vasbeton gerenda, vagy
valami ilyesmi.

Ehhez képest az alu viszont iszonyú drága.

Szerintem a modern fából készült fedélszékekkel nincs baj, ha jól van kitalálva,
megépítve, csak ettől a cserépfelrakási módtól kéne szabadulni.

A fém tető igen kellemetlen lehet repülőgépben lenézve egy-egy pillanatban, ha
éppen oda tükröz, nem?

> a masik kerdes, hogy egy epuletnel nem csak a kemeny, hanem a teto, de
> tulajdonkepp az egesz epuletfelulet is szelnyomas terhelt..
> lassan egyszerubb epuleteket is erdemes lesz szelcsatornaban
> vizsgalni, nem csak a felhokaristolokat..

Ez lehetséges, bár az iránnyal baj van, a szél bárhonnan fújhat. Azt hiszem,
hogy a jelen szitukban, amik pl Mo-on előfordulnak, egy jól megépített téglaház
nincs veszélyben. Ha sokkal nagyobb szelek, uram bocsá tornádók lennének, lehet,
hogy el kéne gondolkodni a monolit vasbeton szerkezeteken.

Ha jól tudom, az amcsik azért a fára esküsznek, mert azt, ha elviszi a szél,
zakson, újra felépítik jó gyorsan és relatíve olcsón.