[Epitesz-barkacs] arvizben epitesi engedely

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jún. 27., V, 18:56:15 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.06.27. 13:27:15 +2h-kor írta:

> Erre volna lassú módszer.
> Kijelölni olyan elvi területeket, amelyek földrajzi és geológiai okokból
> alkalmasak víztározók építésére, és ha valaki ott bármit csinál, és a
> védekezés
> ellenére elönti a folyó, akkor a továbbiakban ne tarthasson igényt állami
> forrású kártérítésekre.
>
> Annak persze nem volna akadálya, hogy az állam felvásárolja ezeket a
> területeket, de a fenti momentum az árfelhajtás ellen hatna.
>
> Na meg hát semmi akadálya, főleg ma már, hogy állami "erőszakkal"
> korlátozzák az
> [...]

2008. jan 1 től van egy törvény

2007. évi CXXIII. törvény
a kisajátításról1
Az e törvényben meghatározott közérdekű célok megvalósításához
--------------

előzmény ehhez:

A kisajátítás új szabályai (2008/1 - Magánterület)
A kisajátítás új szabályai
Alkotmányos alapelveink közé tartozik a tulajdonhoz való jog, illetve annak
védelme. A tulajdonost csak kisajátítás útján lehet megfosztani a vagyonától,
de csakis a jogszabályban meghatározott esetekben.
Az Alkotmánybíróság a 35/2005. (IX. 29.) AB határozatában mulasztásos
alkotmánysértést állapított meg, tekintettel arra, hogy az Országgyűlés a
kisajátítás szabályait nem hozta összhangba az Alkotmányban megállapított
követelményekkel. A 22/2006. (VI. 15.) AB határozatában pedig azt állapította
meg az Alkotmánybíróság, hogy a kisajátítás sajátos formája, a kiszolgáló- és
lakóút céljára történő lejegyzés szabályozása tekintetében szintén mulasztásos
alkotmánysértés valósult meg. Többek között ezeknek a hiányosságoknak a
kiküszöbölésére alkotta meg az Országgyűlés a kisajátításról szóló 2007. évi
CXXIII. törvényt, amely 2008. január 1-jén lépett hatályba. Rendelkezéseit a
hatálybalépését követően indult kisajátítási eljárásokra kell alkalmazni.

azaz 2008. jan 1 előtt mulasztásos alkotmánysértést követett el a kormány
tehát a magasrangú faszfejek miatt lehetett ilyen....