[Epitesz-barkacs] arvizben epitesi engedely

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jún. 28., H, 11:43:22 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2010.06.28. 10:14:36 +2h-kor írta:

> Melyik balatoni halpusztulásról van szó, ami "ma" volt? Én legutoljára
> kb 10-15 éve emlékszem ilyesmire.

pontosítok:

az alábbi 10 halpusztulási dátumnál hivatkoztak a "szabvány szerinti  jó
vízre"

A rendszeres telepítések eredményeként az angolnának (1961-tol telepítették)
és a busának (1972-ben kezdték telepíteni) suru állományai alakultak. A
különbözo biotópokat benépesíto halegyüttesekre alapveto hatással voltak a
betelepítések, a fajok inváziója és eltünése, a tömeges halpusztulások (1965,
1975, 1977, 1978, 1981, 1984, 1985, 1988, 1991, 1994), a
táplálékért/lakóhelyért való fokozott versengés, továbbá a különbözo
populációk egyensúlyának megbomlása.