[Epitesz-barkacs] nyugaton nyugszik a nap

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jún. 29., K, 20:48:27 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.06.29. 16:40:19 +2h-kor írta:

> Más: lehet arról valamit tudni, hogy a föld forgási sebessége mennyit
> csökkenhetett az elmúlt párszázmillió év alatt?

mondjuk párszázmillió év alatt nem tudom, de kisebb távon a
(ha erre gondolsz)
4 évente egy 366.-ik nappal együtt egészül ki
tehát 3 x 365 + 366 = ....  -re lesz egálban, és azt vissza lehetne osztani

bár a wiki szerint

"A szökőnapokat – melyek a naptárat hangolják össze a
csillagászati év hosszával – nem szabad összekeverni a
szökőmásodpercekkel vagy „ugrómásodpercekkel”, amelyek
az órát hozzák szinkronba a nap hosszával."

az ugrómásodpercet most olvastam pár perccel ezelőtt először

szóval jó kérdést tettél fel  :-)