[Epitesz-barkacs] koszos a gáz

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Már. 1., H, 20:28:31 CET

Sziasztok!

Nem tudom, kérdeztem-e itt már? Mi a véleményetek arról, hogy elég
gyakran (3 havonként) kell tisztítanom a gáztűzhely tűszelepeit, és
amikor kicsavarom őket és ráengedem a gázt, valóságos porfelhőt köp az
égbe? A légkeverés az égőfejben történik, tehát csak a vezetékből
tudja hozni a koszt.

Néhány éve arra gondoltam, hogy a bejövő kb. 20m-nyi acél gázcső, ami
többször föl, majd lemegy (néhány méteren át a föld alá is), és van
rajta lelógó, lehegesztett végű csődarab is (vízzsák?), talán
revésedik, és/vagy az ilyen zsákok megteltek kosszal. Aztán arra
gondoltam, hogy egy jó nagynyomású sűrített levegős átöblítés (esetleg
előtte vízzel) jót tenne neki, de akárhány gázszerelőnek vetettem ezt
fel, úgy néztek rám, mint tyúk a piros kukoricára.

Mit gondoltok?

Üdv
pi

U.i.: Az öntöttvas(?) égőfedelek a sok használattól már rendesen
beégtek, lehet ilyet valahol venni? Sajnos a típus elég ritkának
tűnik, nem találtam róla infot (Electrolux EK 5720 W)