[Epitesz-barkacs] koszos a gáz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Már. 1., H, 20:42:01 CET

Pataki István wrote:

> amikor kicsavarom őket és ráengedem a gázt, valóságos porfelhőt köp az
> égbe? A légkeverés az égőfejben történik, tehát csak a vezetékből
> tudja hozni a koszt.

Majdnem biztos, hogy nem a mérő előtti vezetékből származik, mert akkor a mérő is
megmakkanna elég hamar. Lehet, hogy nem is kell sűrített levegővel átfuvatni, elég
csak valahol letekerni a teljes csőkeresztmetszetben valamit, és hadd jöjjön a gáz
tiszta gázzal, repüljön kifelé a szemét belőle. Még az is lehet, hogy szereléskor
került bele sok szemét, egyszerűen nem takarították ki a csövet, a gázban jól
megszáradt, és porlik, viszi a gáz. Ha valahol sikerül megbontani, még bele is
lehet nézni. Ha az óránál is leszedhető valahogy, akkor persze csak célszerűbb
lehet kompresszorral kifúvatni. A kimosás is szóba jöhet, de elég macerás dolog
ugye. Mivel tennéd? Sima vízzel, vagy valami oldószerrel, netán kisavaznád? :-)

Aztán elvileg szóba jöhet valami szűrő, de ez elég szokatlan. Nem, mintha ez a
porfelhő nem lenne az!

> U.i.: Az öntöttvas(?) égőfedelek a sok használattól már rendesen
> beégtek, lehet ilyet valahol venni? Sajnos a típus elég ritkának
> tűnik, nem találtam róla infot (Electrolux EK 5720 W)

Én is küzdök ilyen problémával, egyelőre agyilag :-). Én azt találtam ki, hogy
megoldom máshogy. Két koracél lemez, amit összehegesztek, és kb kijön az az alak,
ami ide kell. Ezen a tűzhelyen elég egyszerű alakú ez az öntöttvas cumó, simán
csak sík tárcsa, aminek van egy szélesebb perem része. Két lemezzel forgácsolási
meló nélkül megoldható.

Az oka asszem az, hogy túlzott oxigénfelesleg van a keverékben. Itt pl az egyik
égőfejen már használhatatlanná vált ez a vacak, a többin még szinte teljesen jó.
Én állítottam be anno, biztos ezt a részt elrontottam, illetve erre a szempontra
nem is gondoltam. Az volt a cél, hogy semmiképpen ne akarjon kormozni, mert akkor
CO is keletkezik.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4906 (20100301) __________

http://www.eset.hu