[Epitesz-barkacs] kerítés

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Már. 29., H, 10:21:48 CEST

Acs Gabor írta:
> Ja, azt nem mondtam, hogy a fő gonosztevők a vaddisznók és a szarvasok.

Akkor az kell, hogy észrevegyék. Különben egy magamfajta jókötésű vadkan
simán átsétál a drótkerítésön :-)

> De vannak vadnyulak is (mint másik véglet). Ráadásul van itt több
> kitaposott vonulási útvonal vagy ösvény vagy mi, lehet hogy ha azt

Vadcsapás a neve :-)

> keresztezem az akácoszlopos konstrukcióval, csak röhögnek egy jót?

Ahol vadcsapás van, szerintem a Vajk által említett széldeszkával
támadj, egyéb helyeken simán jó a dróthálókerítés.

> Milyen mélyen szokás az akácoszlopot leverni?

Szerintem a kiálló magasság egyharmada azért legyen a föld alatt is.
Illetve meg lehet határozni egy rammkriteriumot is, például, ha 10 ütés
hatására már nem megy 5 cm-nél többet akkor már stabilnak mondható.
Persze ez a pöröly méretétől is függ, amivel ütöd.