[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 09:13:04 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A gyakorlati része lesz érdekes, mennyi akadozást visz be a
> rendszerbe a többszörös áttétel?

Szerintem csökkenti. Már a privatizáció is javított a dolgokon. Régen, amikor
minden egy kézben volt, gyakoriak voltak az olyan területek, ahol a fesz
tartósan kb 180V-os volt. El is terjedtek mindenféle barkács megoldások arra,
hogy a fesz mégis meglegyen 220 (akkoriban). Nálam is van egy ilyen ketyere, még
nem néztem bele.

Aztán, ha éjjel elment az áram, akkor el volt menve, és úgy volt maradva
nappalig. Hajdanában sokat sétálgattam éjjel a sötét utcákon, mert én ilyen
fajta vagyok, ezt kedvelem. Ma már ez szinte sohasem fordul elő. Ha mégis, akkor
tutira vehetem, hogy jön valami csapat, és nekilátnak a hibaelhárításnak.

Na ebben aztán semmi öntudat nincs, egyszerűen tudják, hogy mindenk kiesett perc
hány forint veszteséget okoz fogyasztás-kimaradás miatt. Dolgozóval is
beszéltem, pont ezt mondta, szóval hajtanak a hibaelhárításra keményen. Ha kell
új trafó vagy akármi, mert bővül a megrendelői kör (új házak épülnek pl), akkor
meglesz az új trafó, kicserélik a kanócokat is az utcán... Nekem vannak emlékeim
ezen a téren is régebbről: akkorát konyult a delej, ha hegesztett valaki a
környéken, hogy érdemes volt a villanyt inkább leoltani, mert zavaró volt a
baromi erős villódzás. Nem is akartak többet adni 10A-nél. Az meg semmire sem
elég szinte. Ma ez így elképzelhetetlen. A hálózat elég kemény és stabil.

Az oszlopkidőlések esete is tanulságos: a szolgáltató nem mint hatóság lép fel,
hanem rászállt a média meg ami csak van, és gyorsan meg kellett oldaniuk.
Nemtom, ki emléxik a régebbi módira, nekem az maradt meg, hogy minden
szolgáltató úgy viselkedett, mint valami hatóság. Úgy kellett odamenni, hogy
"kérek engedélyt meghunyászkodni". Még egy nyomorult közérti eladó is úgy
érezte, hogy kegyet gyakorol, amikor a barom vevőt, aki csak nyűgnek van,
kiszolgálja. (Tisztelet a kivételnek.)