[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 10:06:15 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Ez kéne legyen a helyzet, de nem ez van a gyakorlatban.

Egyelőre.

> A Posta Távközlési Igazgatóság Matávvá alakításakor kellett volna
> külön választani a hálózat üzemeltetést és a szolgáltatást.

Nem lehet mindent egyből tökéletesre csinálni (főleg, hogy olyan nem is
létezik).
Ugye az elején volt a matáv, de ma már vannak egyéb szolgáltatók is, és ettől
nem kellett lecserélni a hálózatot. A T is többféle, egymástól azért némileg
elkülönült üzletágat vissz. Tehát nincs akadálya annak, hogy ha van a T-nek
hálózatüzemeltető üzletága, azt használja az invitel monortel meg a franc tudja,
ki még, bár most nem ez a helyzet. De akár később lehetne is ez a helyzet.

> A mai helyzet azért álverseny, mert a hálózat üzemeltetője
> szolgáltató is (ennek kéne összeférhetetlennek lennie), így
> ellenérdekelt a többiek működésében.

Így van, de ezen lehet változtatni, nincs kőbe vésve.

> Az angol vasúti privatizációnál követték ezt az elvet. Van a pályát
> üzemeltető cég, és vannak a forgalmat lebonyolítók. Utóbbiak
> valamilyen, talán tonnamérföld, alapon fizetnek az infrastruktúra
> használatáért. Innentől mindegy ki áll az adott cég mögött, és
> személyeket szállít-e, vagy aranyat.

Na szóval van megoldás, mint leírod.
Az egésznek a jogi hátterét kell megteremteni, tehát jogilag lehetetlenné tenni
az összeférhetetlenek egy cégben levését, és go. A fő, hogy nem kell kitalálni,
meg van máshol oldva, és ha még mi is nagyvonalakban tudjuk a megoldást, akkor
ezt fenn is tudhatják.

Még csak 20 év telt el, és szerintem iszonyú sokminden történt. Nem kell nagyon
semmit kitalálni, mert máshol kitalálták már, szóval remény az van. :-) Az
öregebbek lehet, hogy a jól kialakult módit már nem érik meg, de a változás
látszik, pl ez, hogy a t be akar menni az áram- és gázszolgáltatásba, ez egy
momentum. Nem érzem rossz dolognak.