[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 09:03:54 CEST

vajk fekete wrote:
> ezeket a dolgokat ugy hivjak hogy termeszetes monopolium. a dolog
> termeszetebol adodik, hogy egy teruleten csak egy szolgaltato van. a
> vilagon mindenutt teruleti a felosztas, nincs ket elektromos halozat.

Ellenben, ha ők nem a lakossággal állnak jogi kapcsolatban, akkor nincs
akadálya, hogy a hozzájuk képest nem gyenge szolgáltatók, akik a lakossággal
állnak kapcsolatban, akár az egész bagázst lecseréljék. Pl simán megveszik
kilóra, kicserélhetik az embereket stb, meg el is adhatják, vagy létrejöhet
mindenkitől függetlenül új cég, amelyik megveszi a régi monopolhelyzetű céget
vagy eszközeit, hálózatát, mert üzletet lát benne...

Amíg csak a lakosság állt vele szemben (vagy kapcsolatban), ilyesmire esély se
volt. Lehetett bármilyen, be volt úgy betonozva, hogy az idők végezetéig
maradhatott (volna).

Itt pl a T akár tőkeerősebb is lehet, mint pl az elmű (területi áramszolgáltató,
hálózat fenntartó). Nem tudom a tényeket, de elvileg lehetséges. Na most, ha
valami szar, sok a panasz, sok az emiatti többletköltség, másik szolgáltatót
választ sok lakos (a T helyett), akkor a T lépni fog. Ha a bajok gyökere valami
hálózati probléma, vagy rossz hibaelhárítás, akkor oda is képes lesz hatni.

Ez az egész az ún. energia liberalizáció (tudom, szitokszó) keretében zajlik.
Nem magyar találmány az ilyen működés - szerintem.