[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 17:21:43 CEST

Zoltán Radó wrote:

> Kétségtelen, hogy én nem mértem meg a keresztmetszet, csak úgy sacra
> 10.
> Amivel legutóbb dolgoztam, a _rányomtatott felirat szerinti_ 25-re
> kényelmesen rámegy a 16-os saru. De a
> külső átmérő ugyanaz, mint az a kábel, amire a 25-ös jó.

Meg kell mérni. A saru más tészta, az ritkán olyan, mint amire szánják. Én is
rendszeresen egy számmal kisebbet rakok a kábelekre, mert úgy szeretem, ha már
helyből szorul benne kicsit (van hozzá egy trükköm), de ez nem jelenti
feltétlen, hogy a kábel túl vékony.

A lényeg a mondandómban, hogy a saru nem jó etalon a kábelkeresztmetszet
megméréséhez. Durva sacc: átmérő alapján keresztmetszet számolés, és pi/4-gyel
szorzás (hozzávetőleges kitöltési tényező.)