[Epitesz-barkacs] Attetel lancos

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Május. 11., K, 22:19:37 CEST

nem vagyok verprofi, es melyseges elnezest kell kerjek, ha netan probaltam volna magam annak beallitani.

varosban kb ket fokozatot hasznalok. az utazot, meg egy enyhebbet hidra fel, vagy ha nincs kedvem tolni nagyon.

anno amikor elkezdtem felnottkent bringaval kozlekedni, olvastam mindent, es az jott ki, hogy a profik sokkal nagyobb fordulaton (csapasszam) tekernek. valasztottam egy fokozatot, amiben kenyelmesen 20-al tudtam tekerni, es fixen azt hasznaltam, mikozben probaltam egyre gyorsulni. igy nott valamit a fordulatszam ami kenelmes es hosszutavon tudom tartani, viszont az az egy lackerek hamar kinyiffant :-)

azt mondjak az izombol mindent nem tesz jot a terdnek.

pl megvettem a bringat majd 30 evesen, es ket het mulva visszamentem, hogy kell nagyobb tanyer elore, mert ezzel igy nem tudok 30 felett menni. mondtak hogy a tanyerral semmi baj, gyakoroljak sokat. hat mostanra eleg komoly lejto kell, hogy 48/11-be kelljen tegyem.

roviden: ha izmot akarsz noveszteni, akkor biztos jo a nemvaltok, megtekerem erobol. de az igazi bringasok egyik sem egy kolosszus, inkabb allokepessegi sport ez. ahhoz meg az az elonyos, ha tanulsz porgetni. 90-100-as csapasszamra kellene allitolag torekedni. az en kerekem kerulete 210cm korul van. 25km/h az a kereken akkor 195.6/perc fordulat. a 90-es pedalfordulathoz akkor 1:2.17 attetel kellene. 48-as nagytanyerral ez 22-es hatso lanckereket jelentene, ami a szokasos 11-30 8seb fogsoron harmadik-negyedik korul lenne (a nagytol kezdve a szamolast)

nekem inkabb a 48/17-el megy ez, ami kb 70-es pedalfordulat, es mar erre is fejlodni kellett...

vajk