[Epitesz-barkacs] motorral hajtott Re: Attetel lancos

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 15., Szo, 20:18:53 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.05.11. 02:51:24 +2h-kor írta:

> Hosszú életű lesz a lánc, mert nincs igénybevéve hosszú ideig.. Ugyanis nem
> bírod. :-) Ha meg mégis erőlteted, akkor hamar lecsökken az erő bőven a 120
> kilóról. :-) Ennek a célnak az érdekében néhány láncot meg lánckereket is
> érdemes lehet feláldozni. Nem hinném (bicajos ismeretek nélkül is), hogy 3
> garnitúránál többet elhasználnál mondjuk a 90 kiló eléréséig.

max 4kW -os  a kapagép motorja,

mit bírna ki a  (3x6=) 18 sebességes lánc a kis kerék oldalán
kb 250 ford/perc mellett

 és a kis kereket 1m kerület mellett
a 15km/h -ból számolva  kb 250 ford/percnek kellene

~~~~~~~~~~~~
ezt olvastam a számoláshoz, de lehet, hogy elszúrom a számolást

P = M x kis omega . Ez a képlet a teljesítmény egyenletesen forgó mozgásra,
ahol M = F x r , omega = kis-alfa / t .
M a forgatónyomaték mkp-ban, F az erő kp-ban, r a sugár m-ben
(az F erő keletkezési pontjának sugara, nem pedig a kerék sugara),
(kis omega) a szögsebesség fok/s-ban,
(kis alfa) a szögelfordulás fokban,
t az idő s-ban. Az eredmény W/s-

1 LE = 75 kp*m/s = 735,39875 W

Güde OHV, 139 ccm, 5 LE, négyütemű GÜDE Rotációs kapa GF 380

ennél a kapa fordulatszáma nincs megadva, de más, hasonlóknál 120fordulat/perc
ezzel csak 7,2km/h jönne ki, szóval ilyen kis fordulatszámnál

18 sebességes kerékpárláncnak olyan élménye lenne,
mintha teljes súlyommal taposnám a pedált?