[Epitesz-barkacs] ronkhasítas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 17., H, 23:42:10 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.05.17. 22:54:50 +2h-kor írta:

> Tudom, hogy a megvezetés érdekel elsősorban, szerintem nem az a gond.
> Számolgass kicsit. Ha egy rönk kíván 7 tonnát mondjuk 10 centi hosszon, és
> ettől
> hasad el, akkor az annyi energia, mintha egy 700 kilós valami esne le
> 1m-ről,
> vagy 350 kilós 2m-ről. Szóval a 100 kilósat már 7m-ről kell leejteni
> ugyanahhoz

akkor tényleg nagy erő kellene :-(

> az energiához. Na persze nem minden rönk kér ekkora hasítási energiát,
> különben
> a favágás tök kivitelezhetetlen lenne emberi erővel.
>
> Azért ez egy kivégző eszköz ám, amit el akarsz követni! :-) Még valaki
> ellened
> is felhasználhatná. De ha ettől az aspektustól eltekintünk, akkor is elég
> veszélyes, hogy valamiben, ami elég szabadon hozzáférhető, felhalmozol ennyi
> energiát.

oké, meggyőztél

> Nincs valami vaterás vagy egyéb módi egy használt cucchoz?
>
> Gyerekkoromban rengeteg fát vágtam. Akkor az volt a technikám, hogy nem
> ketté a
> rönköt, hanem szeleteket vágtam le róla, amik afféle deszkadarab-szerű
> alakot
> öltöttek, amiket aztán már az egyik sarkuk megfogásával fel tudtam szinte
> szeletelni. Ha gyújtósnak kellett, akkor ezek a deszkadarabnak megfelelő
> darabok
> 2-3 centisek voltak, ha meg nagyobb darabok kellettek, akkor nagyobbakat
> vágtam.

csomómentes akácból, meg ecetfából simán elintézem,

van viszont néha, hogy 40 - 60 cm átmárőjű, és istentudja milyen (talán fűzfa)
de néha csomós, görcsös, és a csomómentes szálai is szívósak

az eltört  fejszefej szétverésekor még a fejszenyélen meg a karomon keresztül
az
agyam is berezonált, mintha egy husánggal fejbevágtak volna...

> A probléma a csomós rönkökkel van, arra meg inkább valami láncfűrész vagy
> szalagfűrész lenne a nyerő.
>
> Ha mindenképpen gillotint (így kell írni) akarsz csinálni, akkor nem így
> kéne,
> hanem két laposvas áll élével egymás felé, ami esetleg T-vé van merevítve.
>
> Végülis, ha időigényesen, de könnyen akarsz nagy erőket kifejteni, lehet
> kapni
> biztos valamilyen 5 tonna feletti, de elég hosszú járatú autóemelő
> hidraulikát,

köszi, akkor még ebben az irányban kell gondolkoznom

> és össze lehet hegeszteni azt a cuccost, amibe be lehet rakni a rönköt. A
> nehézség abban van, hogy ugyan nem nehezen, de magadnak kell a hidraulikát
> "felpumpálni", ahogy a nagy tömeget is neked kéne felhúznod. A
> rönkhasítókban
> tutira van hidraulikus tápegység. Kézzel nagyon sokáig tartana egyetlen
> hasítás
> is. Ha leejtős a módi, és nem hasad a rönk, akkor külön gond a beékelődött
> éket

igen, a törött balta és törött fejszefejek lettek eddig is "segédéknek"
használva

> kibányászni. Ha meg nem önzáró, akkor még több energiát követel.

láncfűrész van itthon, de a szívós fafajtáknál a fűrésztárcsát jobban kedvelem