[Epitesz-barkacs] Fw: ronkhasítas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 18., K, 23:36:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> megedzeni lehet, pl. olajfürdõben hûteni, vagy vízbe mártva (mint a
> kovácsok 200 évvel ezelõtt az ekevasat) szóval nem tartanám
> reménytelennek

Sajnos nem, a sima bilivasat nem lehet megedzeni.
Pl ha veszel a vasáru telepen laposvasat vagy L vasat, azzal azt csinálsz, amit
akarsz, az istennek se lesz keményebb, inkább lágyabb.

Azt viszont el tudnám képzelni, hogy ha van egy alkalmas anyagú kis kúpos
menetes cucc, ami hegesztéssel össze van hozva egy vacakabb anyagú valamivel,
amin folytatódik a menet immár akár flexelve, az sokáig jó maradna.

Na de nekem gyanús, hogy nem éri meg. Az az ár, amit leírtál, az teljesen
rendben van egy akkora szerszámra. A kieg cuccok (állvány, motor, tengely,
csapágy, munkaasztal, elfordulást megakadályozó lemez, kapcsoló, kábel, bizti,
firelé, hegesztõanyagok, esetleg festék, és hát a sok meló, ami kell ahhoz, hogy
összejöjjön még a legutolsó segédmunkási bérrel számolva is akár nagyságrendileg
fog többet jelenteni. De a munkát nullának véve is a felsoroltak biztos messze
felülmúlják a szerszám árát.

Ezt, és a létrehozásához szükséges melót kell szembeállítani pl az x év alatti
favágáséval, amit idõvel ki kell adni másnak, mert az emberfijja nem bírja.

Aztán lehet olyan forgatókönyv, hogy sikerül teljesen másfajta fûtéshez jutni,
és az egész értelmetlenné válik, jobb esetben eladható.

hjozsi