[Epitesz-barkacs] magneses vihar ?

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2010. Május. 26., Sze, 08:58:44 CEST

Épp tegnap este volt egy műsor a Discoveryn 11 körül a napkitörésekről.
Persze ez sem magyarázat a tapasztalataidra :)
De ez a műsor eléggé beszaratós volt! Állítólag 2012-re jósolnak egy
komoly napkitörést (ennek rendszeres periodikus jellege van).
Állítólag ez megbolygatja a föld mágneses terét. 2007-ben fedezték fel,
hogy egy helyen már durván károsodott a föld mágneses tere, és ha ez
folytatódik, abból durva földrengések, vulkánkitörések lehetnek. 100m
körüli magasságú cunamikat emlegettek.
Most azt lehet mondani, hogy itt egy újabb riogatás a sok közül -ami
biztos igaz is-, inkább arra emlékezteti az embert, hogy mennyire
kiszolgáltatottak vagyunk.

Arról volt szó, hogy a föld magja jórészt izzó vasból van, amire eléggé
erősen tud hatni egy ilyen komoly elektromos-mágneses erőtér. Ha pl.
kicsit megváltoztatná a föld forgástengelyének szögét, vagy megbolygatná
a mágneses pólusokat, megnézhetnénk magunkat.

Gábor