[Epitesz-barkacs] magneses vihar ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 26., Sze, 09:52:58 CEST

Acs Gabor wrote:
> Épp tegnap este volt egy műsor a Discoveryn 11 körül a
> napkitörésekről. Persze ez sem magyarázat a tapasztalataidra :)
> De ez a műsor eléggé beszaratós volt! Állítólag 2012-re jósolnak egy
> komoly napkitörést (ennek rendszeres periodikus jellege van).
> Állítólag ez megbolygatja a föld mágneses terét. 2007-ben fedezték
> fel, hogy egy helyen már durván károsodott a föld mágneses tere, és
> ha ez folytatódik, abból durva földrengések, vulkánkitörések
> lehetnek. 100m körüli magasságú cunamikat emlegettek.

Ez valami igencsak hatásvadász műsor lehetett. Tudtommal semmiféle földrengést,
vulkánkitörést nem tud az ilyesmi kelteni. Ami miatt ciki: hosszú távvezetékek
tudnak akkora áramokat kapni, hogy a működésükben zavar keletkezik, levernek
megszakítók, de olvastam már trafók leégéséről is. Nem hiszem, hogy direkt
emiatt, hanem mert valami megszakító nem működött.

> Most azt lehet mondani, hogy itt egy újabb riogatás a sok közül -ami
> biztos igaz is-, inkább arra emlékezteti az embert, hogy mennyire
> kiszolgáltatottak vagyunk.

Nem így kéne felhívni a figyelmet arra, hogy valóban, ez a bolygó és a napja
olyan, amilyen, és akármi is történik vele, érdemben nem tudjuk befolyásolni.
Valóban benne van a pakliban az élet kipusztulása elég gyorsan, de tutira nem
napkitörés fogja okozni. Technikai eszközök hijján talán észre se vennénk.

> Arról volt szó, hogy a föld magja jórészt izzó vasból van, amire
> eléggé erősen tud hatni egy ilyen komoly elektromos-mágneses erőtér.
> Ha pl. kicsit megváltoztatná a föld forgástengelyének szögét, vagy
> megbolygatná a mágneses pólusokat, megnézhetnénk magunkat.

Az lehet a hatás, ha - az amúgy is megtörténhető - pólusváltozás megtörténne,
hogy a részecskék bejutása a föld légterébe máshol történne, illetve ha eltünne
a mágnestér, akkor bárhol bejöhetnének védelem nélkül. Ugye az van, hogy a
mágnestérre mintegy felcsavarodnak a részecskék, és a sarkoknál (mágneses
pólusoknál) jönnek be. Ettől van a sarki fény.

Aztán ha eltünne vagy megváltozna a mágnestér, az a vonuló madarakra lenne igen
kedvezőtlen hatással. Meg a kirándulókra, akik iránytűvel nyomulnak, nem
gps-szel. :-)