[Epitesz-barkacs] jegeso es jegvihar ellen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 26., Sze, 09:18:19 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Magyarországon 20 mg/kg káliumjodátot tartalmazó konyhasó kerül
> forgalomba a jódbevitel javítása céljából.  <<< tehát ez állami
> parancsra van

Bocs, de ez egy tökhülye szemlélet. A parancs kifejezést akkor indokolt
használni, ha valaki nem akar valamit, de rákényszerítik valamilyen módon erőnek
erejével. Itt ilyesmiről szó sincs.
Mo-on jódhiányos a táplálkozás, és aki ezt tudja magáról, annak így - saját
döntése alapján - módja van úgy dönteni, hogy ilyet vesz.

> Ide számíthatjuk a jódban gazdag ásványi-illetőleg gyógyvizeinket is.

Amikről a használója tudhat.

> Felnőtteknél a pajzsmirigy csökkent működése során, nemcsak golyva ,
> hanem zsíranyagcsere, és keringési zavarok következtében ér- és
> szívbetegségek alakulhatnak ki. A megfigyelések egyértelműen
> felhívják a figyelmet minden korosztályban a jódpótlás fontosságára.

Hát igen, valami ilyesmi.

Az izlandi vulkánok közelében most nincs ilyen probléma valszleg, legalábbis a
jövőben nem lesz, ha van növénytermesztés, mert eléggé dőlt belőle a jód. Nem
szoktak ebbe beledögleni. Pedig a mennyiség össze se mérhető ezeknek a
szerkezeteknek a jódkibocsátásával. Marha sok az a
10km*10km*kitudjamilyenmagasság. Na meg a szél is fúj, szóval sokkal nagyobb
légtérben oszlik meg, és ha a talajra kerül, ott bemegy valameddig az esővel...
az útja elég nehezen követhető, de már ráérzésre is nagyon felhígul.

> Napi jódszükséglet életkorok szerint:
>
> kor                               mikrogramm
> 0-5 hónap között            40
> 9-13 hónap között          50
> 1-3 év                               70
> 4-6 év                               90
> 7-10év                            120
> 10 év felett                     150
> Terhesség alatt            175
> Szoptatáskor                 200

Ezt az adatsort köszönöm, oda fogok figyelni, ha tudok.

Mostanában áttértem kanállal legelésző életmódra (egy ideje). Vajon a növények
jódtartalma hogy alakul?