[Epitesz-barkacs] magneses vihar ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 26., Sze, 13:44:18 CEST

vajk fekete wrote:
> a muholdak azert vannak veszelyben, mert oket is a fold magneses tere
> vedi a toltott reszecskek aramatol. ha a nap magneses tere eltorzitja
> a van allen oveket, akkor kaphatnak a muholdak magneses teret,
> elektromos teret, toltott es toltetlen reszecskeket, mindent ami
> kifer a csovon. es ha ezek kinyirjak a bennuk levo elektronikat, vagy
> par bitet egybol nullaba billentenek, akkor elveszhet a kontroll
> kapcsolat veluk.

Szerintem a műholdak csak a részecskeáramtól nyekkennek ki. Vannak olyan
műholdak is, amik átmennek a pólusok felett, ezek megkapják a naftát, ami
belefér. A gond akkor van, amikor napkitörés miatt nagyságrendileg több
részecske jön felénk, azt nem bírják a cuccok. A mágneses meg villamos terek
ellen lehet védekezni.